7584_1051557838197257_5618422486164318062_n  

 

This morning I departed from Prague and arrived in Munich. As long as I get close to west Europe, I have a feeling that my adventure comes to its end... nothing special or nothing exciting will ever happen here again. in this big city in this developed country.

It has been hard to describe myself since I finished the dissertation. I'm lost. and couldn't find a way out of nowhere.

I'm broken. into pieces. I cannot even describe myself. I needed to cry, but the fragment of me didn't allowed myself crying. I'm powerless and every action of mine is meaningless. I'm lost and never feel I could be back.

 

越接近西歐便越覺得這趟旅程已經結束,第一次結束在離開奧德薩離開烏克蘭,第二次結束在抵達慕尼黑,剩下的幾天是沒有冒險的渾渾噩噩,只是在倫敦沒有居所的我避難在西德。

打從交完論文以後,便覺得迷路在死胡同裡,甚至無法描述那樣的自己,唯一找到的詞彙,就是「破碎」。

借用跟林伯宗談話時的敘述(我猜他一點也不介意),因為我想那是我對現在的自己最完整的描述:「一直感到很破碎。覺得散落在各處,我甚至無法描摹自己的破碎。感覺寫完論文之後我就迷路了。」

林問:「是處處都留下靈魂那種,還是靈魂根本沒聚攏那種?」

「是散落在各處,沒辦法聚攏也沒辦法彼此靠近。覺得自己很面目模糊。
散落的這些碎片有的飄散出濃郁的香味,和原本有的混沌靈魂相碰,變成一團更模糊的東西。
他們同時散在各處,也偶爾飄盪到本體處。可是依舊散落而破碎。」

林:「突然有種佛地魔的質感」(我:哈哈哈靠腰)

我想找一個我能夠活下來的地方。我如此說。

 

在黑海畔也會有種能夠跳下去溺斃在綠色的海水裡的想像;可以想像身體、衣服、整個背包的濡濕,還有綠色的死亡與缺氧——

 

這趟旅程沒能修補什麼,因為冒險是幻夢的,而生活是現實的;我終究破碎著。

 


 

arrow
arrow
    全站熱搜

    FUCK YOU 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()